niedziela, 13 grudnia 2015

Śledzie w oleju z cebulką i kolorowym pieprzem



Dziś musicie mi uwierzyć na słowo...bo śledzi na prawdę nie lubię:( Ale podobno bardzo smaczne, musicie mi zaufać, poza tym, naprawdę trudno tu coś zepsuć:) Ładnie zapakowane, możecie wykorzystać jako pomysł na prezent dla bliskich.

 Śledzie w oleju z cebulką i kolorowym pieprzem 



Składniki:

4-5 filetów śledziowych

2 średniej wielkości cebule

ok. 1 łyżeczki kolorowego pieprzu- lekko roztłuczonego w moździerzu

3-4 listki laurowe

kilka ziaren ziela angielskiego

1/5 łyżeczki mielonego pieprzu

1 łyżeczka octu

olej lub oliwa do zalania śledzi




Śledzie moczymy w zimnej wodzie bądź mleku (zmieniając płyn aż będą odpowiednio dla nas słone) przez około 2 godziny. Cebulę szatkujemy w  drobną kosteczkę, a następnie sparzamy ją wrzątkiem nad sitkiem. Odsączone i osuszone śledzie kroimy w małe cząstki ( u mnie w rąby). W dużym słoju układamy na dno cebulę, oraz mieszankę z pieprzu i pozostałych dodatków przyprawowych a następnie śledzie i tak aż do wyczerpania. Na koniec wlewamy ocet i uzupełniamy olejem, tak aby przykryć ich powierzchnię. Przekręcamy słoiczkiem kilkukrotnie i odstawiamy do lodówki. Gotowe śledzie z pieprzem i cebulka wstawiamy do lodówki na minimum 1-2 dni.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena