środa, 16 grudnia 2015

Kruche ciasto ze śliwkami i jabłkami



Z ciasta kruchego można wyczarować tyle dobroci. Dziś mam dla Was przepis na kruche ciasto z nadzieniem ze śliwek i jabłek. Idealne na święta jak i na co dzień. 

Kruche ciasto ze śliwkami i jabłkami

Składniki (na dużą blachę)

6 żółtek

1,5 kostki masła/ margaryny/lub pół na pół

  3 szklanki mąki pszennej

  1,5 szklanki krupczatki

  1/2 szklanki  cukru pudru

1 łyżka cukru z wanilią

0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

1 łyżka śmietany kwaśnej 

Nadzienie:

ok 2-3 duże kwaśne jabłka ,1 kg śliwek + 2 łyżki mąki ziemniaczanej+ 2 łyżki cukru pudru/ drobny kryształ

szczypta cynamonu do jabłek


Przesianą mąkę mieszamy z proszkiem. Dodajemy puder oraz cukier waniliowy, posiekane masło,śmietanę  oraz żółtka. Całość siekamy nożem a następnie zagniatamy. Ciasto ma być miękkie i elastyczne- konsystencją przypominające modeline/plastelinę. Jeśli się sypie- dodajemy odrobinę masła/żółtka/lub śmietanę.
 Dzielimy na 2 części (jedna przeznaczona na spód była u mnie troszkę większa). Warto gotowe ciasto odstawić do zamrażarki/lodówki aby się schłodziło. Następnie, rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Większą część wałkujemy i wykładamy do formy. Następnie wykładamy najpierw obtoczone w mące i cukrze śliwki a na nie pokrojone w cząstki/plasterki jabłka (dodatek cynamonu nie jest konieczny ale ciekawie smakuje) i drugą warstwę ciasta.Gotowe ciasto, wstawiamy do piekarnika na około 50-60 minut.
Po przestudzeniu pudrujemy.

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena