piątek, 11 grudnia 2015

Makowiec sułtański

 

Dziś dostałam wiadomość z prośbą o przepis na makowiec, taki klasyczny... więc już  dziś spełniam to życzenie. Przepis pochodzi z książki Siostry Anastazji, ale wprowadziłam tam kilka zmian. Ciasto jest kruche, bardzo delikatne a masa makowa odpowiednio wilgotna- ja takie bardzo lubię.

Zazwyczaj przygotowuję 2 porcje ciasta- i Wam polecam- wtedy ciasto dzielimy na dwie porcje i jedną wykładamy na masę makową. 

Makowiec Sułtański


Składniki:
*na  ciasto
200 g mąki pszennej

70 g mąki krupczatki
  3 żółtka
  100 g  cukru pudru
130 g masła
  0,5  łyżeczki  proszku do pieczenia

kilka kropel ekstraktu/ ziarenek z wanilii (można pominąć)
masa makowa
2 szklanki suchego maku
5 jaj
ok. 3/4 szklanki cukru pudru

1-2 łyżki miodu

3 łyżki mielonych orzechów
1 czubata łyżka bułki tartej 

1 kwaśne jabłko starte na grubych oczkach (można pominąć)
1 łyżka kakao
200 gram  bakalii: siekane orzechy, skórka z pomarańczy, rodzynki i inne ulubione
kilka kropel olejku migdałowego lub pomarańczowego.



Wykonanie:
Ze składników na ciasto zagniatamy kruche,gładkie ciasto. Gdyby okazało się zbyt suche, dodajemy odrobinę masła, bądź kwaśnej śmietany. Gotowe, wstawiamy na minimum godzinę do lodówki.  


Mak płuczemy a następnie zalewamy go wrzątkiem do zakrycia jego powierzchni.Gdy mak napęcznieje, odsączamy na sicie, a następnie przepuszczamy przez maszynkę- 2-3 krotnie. Białka ubijamy z cukrem na puszysta pianę, i stopniowo dodajemy po jednym żółtku. Następnie dodajemy etapami mak,miód, orzechy mielone, bułkę, kakao a na koniec bakalie. 

Ciasto rozwałkowujemy i wykładamy  na dużą, prostokątną blaszkę. Następnie wykładamy masę makową i wstawiamy na około 40- 45 minut do piekarnika nagrzanego do ok. 170-180 stopni. Po przestudzeniu możemy udekorować rozpuszczoną czekoladą. U mnie nie zdążył doczekać dekorowania.

Sklep
 http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/moj-piekny-stol#fndtn-panel-aktualne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena