wtorek, 22 grudnia 2015

Gargamel



To ciasto jest w naszym domu od kilku lat. Oczarowało mnie swoim zapachem i znakomitym smakiem. Polecam Wam do przygotowania na święta, ale nie tylko. Muszę przyznać, że gdy pierwszy raz robiłam to ciasto, zaskoczyła mnie masa- dla większości może wydać się co najmniej dziwna, ale zapewniam że do tego ciasta pasuje. Dla mniej odważnych polecam zrobić krem na bazie budyniu śmietankowego waniliowego,  bądź z kaszą manną.

Gargamel wg Siostry Anastazji



Ciasto piernikowe:
6 jaj
1 niepełna cukru pudru
200 g  płynnego miodu
1 przyprawa do piernika
1 łyżeczka sody
250 g masła/margaryny
1,5 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mąki żytniej
200g bakalii

Wkładka bakaliowa:
4 jabłka
3/4 szklanki cukru kryształu
250 g mąki pszennej
1 łyżeczka sody
4 jaja
250 g bakalii

Masa:
25 dag masła
ok. ¾  szklanki cukru pudru
1 szklanka kwaśnej śmietany
kilka kropel olejku migdałowego/ cytrynowego 
Ciasto piernikowe: Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodając po jednym żółtku.. Pod  koniec ucierania dodajemy pozostałe składniki. W drugiej misie ubijamy białka  i łączymy delikatnie mieszając z pozostałym ciastem. Ciasto dzielimy  na 2części, wałkujemy i pieczemy w dwóch takich samych foremkach., ok. 30-40 min w temperaturze  180 C/ pod koniec warto sprawdzić patyczkiem. Studzimy.

Wkładka bakaliowa  Jabłka obieramy  i  kroimy w grubszą  kostkę, zasypujemy cukrem i pozostawiamy na ok. 20-30 min ( jeśli jabłka puszczą dużo soku należy go odlać). Następnie dodajemy  pokrojone bakalie, żółtka, mąkę wymieszaną z sodą, a na końcu ubitą piane z białek. Wszystko dokładnie, ale delikatnie mieszamy . Przekładamy  do foremki, takiej jak poprzednio  i pieczemy  w temp. 180 C przez ok. 25-35 min.  Pozostawiamy do wystudzenia.

Masa: Masło ucieramy z cukrem(proponuję najpierw odjąć ok. 2 łyżek cukru i pod koniec dosłodzić) na puszystą  masę.  Stopniowo dodajemy śmietanę i aromat. Masę dzielimy na dwie części.

Przełożenie ciasta: Piernik – pierwsza część masy – wkładka bakaliowa - druga część masy - piernik – dekoracja z rozpuszczonej czekolady  i migdałów.

kliknij tutaj oraz tutaj aby przenieść się do sklepu
 

Mój piękny stół

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena