poniedziałek, 23 listopada 2015

Wieniec śmietankowy z owocami


Mam dziś dla Was kolejne ciasto z serii " do zrobienia w kilka chwil":) Wszystko co trzeba zrobić to w poszczególnej kolejności wymieszać składniki, wyłożyć na ciasto owoce i nastawić do pieczenia. W godzinę śmiało można się cieszyć aromatem pysznego ciasta.

Możecie użyć dowolnych, ulubionych owoców również tych mrożonych.

Wieniec śmietankowy z owocami

 Ciasto

300 ml gęstej kwaśnej  śmietany/bądź jogurtu greckiego/naturalnego

100 ml oleju rzepakowego

340 g mąki pszennej (tortowej)

  3/4 szklanki cukru

  1 łyżka cukru z wanilią 

 2 jaja

1 łyżeczka sody oczyszczonej

 2 łyżki soku z limonki/cytryny

na wierzch:

ulubione owoce np ok 250 gram świeżych bądź mrożonych jeżyn i borówek

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Do dużej misy wsypujemy cukry, wlewamy olej,sok  i całość  mieszamy rózgą do połączenia. Następnie dodajemy jaja a następnie śmietanę* i chwilę mieszamy. Na koniec dodajemy przesianą mąkę z sodą i całość mieszamy do połączenia. Ciasto wykładamy do formy (u mnie większa tortownica z nakładką do pieczenia wieńca) i układamy owoce. Pieczemy ok. 45-50 minut w temperaturze 170 stopni. Po przestudzeniu oprószamy pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena