czwartek, 16 lipca 2015

Deser z kaszy manny z frużeliną owocową



Z tym deserem kojarzą mi się moje smaki z dzieciństwa. Kasza manna i owoce. Tym razem postanowiłam
 tradycyjny deser odrobinę podrasować i  wyszło z tego coś naprawdę zdrowego i pysznego:)Na zimno, przypomina co nieco pyszną włoską pannę cottę.



Deser z kaszy manny z  frużeliną owocową 


5 lekko czubatych łyżek kaszy manny błyskawicznej ( u mnie Kupiec)

250 mleka 3,2 %

250 ml kokosowego

1 łyżeczka cukru trzcinowego

1 łyżeczka nasion chia

nasionka z 1 laski wanilii

Do gotującego się mleka wraz z wanilią powoli wsypujemy mannę oraz chia i chwilę gotujemy-cukier dozujemy pod koniec.

Na frużelinę

150 gram malin

5-7 dużych truskawek

1 łyżka mąki ziemniaczanej

  1-2 łyżki cukru brązowego

70+ 40 ml wody

W większej ilości wody gotujemy wraz z cukrem owoce. W pozostałej ilości wody rozrabiamy skrobię i cienkim strumyczkiem, cały czas mieszają wlewamy do owoców. Chwilę gotujemy.

Ugotowaną kaszkę przekładamy do szklaneczek/pucharków. Na wierzch wylewamy owocową frużelinę. Dekorujemy jeżynami i  miętą. Deser smakuje równie dobrze na ciepło jak i po bardzo dobrym wystudzeniu.




Gotuj w zdrowym stylu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena