piątek, 24 lipca 2015

Pudding czekoladowy z chia




Nasionka chia, podobnie jak tapioka to jedne z tych produktów, które stały się popularne całkiem niedawno. Nasiona chia, czyli szarłatu hiszpańskiego wywodzą się z rejonu Ameryki Łacińskiej,są źródłem kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach, łatwo przyswajalnego białka, dużej ilości błonnika (dzięki czemu dają uczucie sytości na długi czas), bogatym źródłem witamin, minerałów oraz przeciwutleniaczy. Nasiona Chia możecie wykorzystywać do przygotowania puddingów, napoju energetycznego czy też koktajli. Możliwości jest naprawdę wiele, a kto raz spróbuje tych maleńkich nasionek, nie poprzestanie na jednym deserze

Ten jak i inne przepisy znajdziecie również  w naszym premierowym magazynie AROMAT:



 Pudding czekoladowy z nasion chia

150 ml mleczka kokosowego

100 ml mleka

3 łyżki nasion chia

*1,2-1łyżeczka syropu z agawy/miodu

30 gram rozpuszczonej  gorzkiej  czekolady 

1 łyżeczka kakao

Truskawki, borówki, banan lub inne ulubione owoce 

Odrobina startej czekolady do dekoracji

Przygotowanie:
 Do słoiczka wlewamy obydwa rodzaje mleka i wsypujemy nasionka chia. Zakręcamy słoiczek i energicznie potrząsamy 2-3 minuty. Odstawiamy. Po ok.10 minutach znów mieszamy. Czynność tę, warto powtórzyć jeszcze kilka razy. Następnie pudding dzielimy na dwie części- do jednej dodajemy rozpuszczoną czekoladę, a do drugiej syrop/miód- do smaku.
Deser przekładamy do pucharków/ słoiczków ( ja najpierw wyłożyłam porcję czekoladową, a na wierzch warstwę mleczną. Tak przygotowany deser, odstawiamy na kilka godzin do lodówki Przed podaniem układamy na wierzchu owoce i posypujemy odrobiną startej czekolady.
*dosładzamy do smaku według uznania
*mleko krowie możemy zastąpić innym mlekiem, np. kozim lub  roślinnym



1 komentarz:

  1. Mam chia ale ciągle nie zrobiłam! Czas to zmienić ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena