niedziela, 1 grudnia 2013

Kasza jaglana aromatyzowana pomarańczą



Zaczął się grudzień, coraz bliżej święta-mój ukochany czas
w roku, ale dziś mam dla Was przepis na pyszne pożywne śniadanko- zwłaszcza teraz, kiedy jesteśmy jeszcze bardziej zabiegani powinniśmy zacząć dzień od czegoś pożywnego.


Zamiast popularnej w większości domów kanapce albo płatkami z mlekiem trochę poszalejmy. Ja uwielbiam kasze i dziś mam propozycję na jaglankę.


 Kasza jaglana aromatyzowana sokiem pomarańczowym




ok 110 gram kaszy jaglanej

ok. 230-270 ml soku 100 % pomarańcza Tymbark

garść rodzynek i  owoców goji

220 ml jogurtu naturalnego

po 1 sztuce: pomarańczy, kiwi, jabłka, banana

miód do smaku do jogurtu i do kaszy

1 łyżeczka masła


Kaszę płuczemy w zimnej wodzie a następnie wsypujemy do garnka i zalewamy sokiem. Gotujemy na wolnym ogniu często mieszając. Pod koniec dodajemy masło. Gdy kasza będzie dosyć gęsta polecam przestawić rondelek w większy garnek z wodą i gotować w kąpieli wodne- w taki sposób możemy mieć pewność że kasza nam się nie przypali. W zależności od tego jak twarda będzie kasza, warto zostawić sobie w zanadrzu trochę soku i w miarę potrzeby uzupełniać.

Jeśli chcemy otrzymać kaszę trochę słodszą polecam dodać odrobinę miodu. Gotową kaszę możemy przestudzić albo od razu rozdzielić do pucharków- ja jadłam lekko przestudzoną.

Jogurt mieszamy do uzyskania pożądanej słodkości z miodem. Owoce kroimy w drobne cząstki.

Do dwóch pucharków przekładamy  po równo połowę kaszy. Wykładamy rodzynki, owoce goji i polewamy częścią jogurtu na który wykładamy owoce. Na wierzch dodajemy pozostałą część kaszy (zostawiamy ok 2 łyżek), ponownie polewamy jogurtem i posypujemy pozostałą kaszą.Na wierzch możemy jeszcze wyłożyć  rodzynki i pomarańcze.






Do tego szklaneczka soku pomarańczowego i można radośnie, w zdrowy sposób  witać nowy dzień:).

Więcej przepisów

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena