czwartek, 19 grudnia 2013

Piernik na szybko



Mam dziś dla Was przepis na pyszny piernik szczególnie dla tych którzy zostawiają pieczenie na ostatnią chwilę albo są bardzo zapracowani. Piernik robi się dosłownie chwilę,więc bardzo szybko możemy się cieszyć jego smakiem. Dodatkową zaletą jest to, że naprawdę długo zachowuje swoją świeżość- zwłaszcza jeśli oblejemy go czekoladą, polewą czy lukrem-zabezpieczając przed wysychaniem



Piernik na szybko

4 jaja

1/2 szklanki cukru pudru

3,5 szklanki mąki pszennej

150 g miodu płynnego (sztucznego)

2 łyżki miodu prawdziwego

3 łyżki mleka

3/4 kwaśnej śmietany (18%)

250 g masła/margaryny

3/4 łyżeczki sody

1 czubata łyżka przyprawy do piernika

100 g bakali: u mnie skórka cytrynowa i mieszanka skórek (Gold Pack), suszona żurawina,

2 łyżki kakao


Masło (dobrze jest ją wyjąć na godzinę przed przygotowaniem z lodówki aby była dosyć miękka) ucieramy na puch z pudrem. Następnie dodajemy żółtka, miody, mleko i śmietaną. i miksujemy. Mąkę przesiewamy i łączymy z sodą,przyprawami  i kakao. Dodajemy do masy i miksujemy. Białka ubijamy na sztywno i dzieląc na porcje- 2-3 mieszamy powoli z masą. Na koniec dodajemy bakalie opruszone w mące i całość delikatnie mieszamy. Wkładamy do formy- ja piekłam w 2 keksówkach - 30x12 i 25x12 i wstawiamy na ok. 40-45 minut do piekarnika rozgrzanego do 175 stopni. Najpierw ustawiłam funkcję pieczenia  na pieczenie od dołu,a po ok 30 minutach na górę i dół.

Dekoracja:
czekolada 150 gram
olej rzepakowy 2 łyżki
Po upieczeniu pierniki udekorowałam czekoladą cukierniczą rozpuszczoną nad parą, połączoną z 2 łyżkami oleju (aby czekolada łatwiej się kroiła). Wierzch ozdobiłam koralikami i gwiazdkami lukrowymi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena