niedziela, 15 grudnia 2013

Zapiekanka makaronowa- pyszne danie jednogarnkowe

Mam dla Was kolejny pomysł na danie jednogarnkowe. Takie dania- nie dość że szybciej się robi to jeszcze oszczędzamy swój czas i energię na zmywanie niepotrzebnej sterty naczyń- wystarczy tylko że przygotujemy wszystko w poszczególnej kolejności.




Zapiekanka makaronowa w sosie pomidorowym 

400 gram mięsa mielonego ( u mnie łopatka wieprzowa)

2-3 łyżki oleju rzepakowego

1 cebula

3 ząbki czosnku

250 gram makaronu typu Fusilli Tesco

pieprz czarny mielony Tesco-do smaku

papryka ostra mielona Tesco-do smaku

oregano otarte Tesco

Tomato purre Tesco  70 g
cukier trzcinowy Tesco- do smaku

ok 10-12 sztuk pieczarek 

1 puszka pomidorów w puszce

odrobina chili do smaku ( u mnie wielkości ok.1 cm)

kawałek pora pokrojonego w cząstki

ok. 350 ml bulionu.

ser mozzarella ok 100-130 gram.


W gęsiarce lub patelni  o grubym dnie na rozgrzanym oleju podsmażamy rozdrobnioną w cząstki cebulę i czosnek, uważając aby się nie przypaliły. Następnie dodajemy mięso podsmażamy kilka minut a następnie dodajemy bulion i dusimy ok 20-25 minut. Następnie dodajemy pomidory, purre pomidorowe, pokrojone drobno chili. Całość dusimy jeszcze ok 15 minut pod koniec dodajemy pieczarki, pora oraz wszystkie  przyprawy- do smaku. Dodajemy makaron mieszamy dokładnie i wstawiamy do piekarnika na ok. 15-20 minut  w temp. 180 stopni .(ja robiłam to w gęsiarce pod przykrywką).

 Pod koniec całość obsypujemy jeszcze serem i chwilę zapiekamy-bez przykrywki.

Jeśli sos będzie zbyt gęsty, podlewamy go bulionem albo gorącą wodą.

Więcej pomysłów na dania jednogarnkowe znajdziecie na stronie organizatora
wyjątkowe dania jednogarnkowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena