wtorek, 10 grudnia 2013

Sałatka jarzynowa


Chyba w większości domów święta nie mogą się obyć bez sałatki jarzynowej. To klasyk wśród sałatek. W każdym domu smakuje inaczej ale zawsze przywodzi na myśl najpiękniejsze wspomnienia- krojenia składników (w dzieciństwie raczej omijałam ten temat:) wspólnych spotkań, biesiadowania przy wspólnym stole.Mi smakuje, ale jeśli nie jest serwowana zbyt  często:)

Sałatka jarzynowa 



2 (duże) marchwie

ok. 120 g selera

2 pietruszki

1 puszka groszku zielonego

1 winne jabłko

ok.250 gram majonezu

musztarda delikatesowa do smaku

kilka ogórków kiszonych (4-5)

ok.3 łyżki śmietany 18%

1 cebula

3-4 ziemniaki 

sól i pieprz do smaku

Warzywa korzeniowe dokładnie myjemy (nie obieramy skórki) i nastawiamy do gotowania- co jakiś czas sprawdzamy czy są dostatecznie miękkie.Gotowe, odsączamy z wody, studzimy, obieramy a następnie kroimy w drobną kosteczkę. Obieramy i kroimy w kosteczkę jabłko, cebule oraz ogórki. Groszek płuczemy i odsączamy z zalewy. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy z majonezem, śmietaną, musztardą i doprawiamy do smaku solą i pieprzem.Najlepiej smakuje po kilku,  godzinach gdy składniki "się przegryzą". 

 

2 komentarze:

  1. tradycyjna i smaczna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię sałatkę jarzynową, tradycyjną jak też z lekkim twistem, każdą

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena