czwartek, 29 marca 2018

Babka wielkanocna ucierana o smaku krówkowym

Mam dla Was przepis na kolejną, pyszną babkę. Taka klasyczna ucierana, wzbogacona aromatem kawy i budyniu o smaku krówki. No co tu dużo mówić... jest naprawdę pyszna:) 

Babka wielkanocna ucierana o smaku krówkowym


250 g masła (opcjonalnie jeśli wolisz margaryna lub pół na pół)

1 niepełna szklanka cukru

5 jajek średniej wielkości

1 szklanka mąki pszennej

1 łyżka mąki ziemniaczanej

  2 opakowania budyniu krówkowego (na 3/4 l)

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1/4 łyżeczki  sody

1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej

kilka łyżek nadzienia malinowego (opcjonalnie dżem połączony z mąką ziemniaczaną)

Sposób przygotowania:
Miękkie masło ucieramy  z cukrem na puszystą masę. Stopniowo dodajemy jajka, cały czas ucierając. Suche składniki przesiewamy i łączymy z masą malano-jajeczną. Na koniec dodajemy kawę. Gotowe ciasto, przekładamy do dużej formy na babkę wykładamy odrobinę nadzienia malinowego- ie jest to jednak konieczne. Pieczemy ok. 60 min. w temp. 170°C.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena