piątek, 23 marca 2018

Babka jogurtowo- morelowa

Jeśli i Wy też tak jak ja jesteście zwolennikami szybkich wypieków, koniecznie przygotujcie taką  babeczkę. Jej ogromną  zaletą (poza tym że robi się ją chwileczkę) jest to, że długo zachowuje świeżość, jest mięciutka i niezwykle aromatyczna.

  Babka jogurtowo- morelowa


*u mnie 1 kubeczek eko jogurtu z brzoskwiniami i marakują /morelowy/naturalnego (150 g)-temperatura pokojowa
  70 ml oleju rzepakowego
1/2 szklanki cukru
1/3 pokrojonych drobno suszonych moreli
1 szklanka mąki pszennej (z czubkiem)
1 opakowanie budyniu morelowego  (40 g)
  3/4 łyżeczki sody
1 jajo

Do naczynia przekładamy jogurt, sodę, cukier i jajo  i dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy mąkę i proszek  budyniowy i mieszamy rózgą do połączenia. Do masy dodajemy suszone owoce i mieszamy delikatnie łyżką  i wykładamy do małej formy na babkę. Pieczemy w temperaturze ok. 170 stopni przez około 45-50 minut- aż ciasto będzie złociste a patyczek po sprawdzeniu suchy. Po przestudzaniu babkę delikatnie oprószamy pudrem albo dekorujemy jak ja rozpuszczoną czekoladą i suszonymi morelami.

*jeśli użyjecie jogurtu naturalnego  ilość cukru może być nieznacznie większa)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena