wtorek, 20 marca 2018

Biała kiełbasa zapiekana z cebulą



Mam w domu fana tych kiełbasek,ich sukces jak i zresztą przy wszystkich potrawach  aby wybrać takie o dobrym składzie- wtedy mamy już  70-90 % sukcesu:) Takie zapiekane białe kiełbaski to idealny pomysł na potrawę na wielkanocne śniadanie.

 

 Biała kiełbasa zapiekana z cebulą


5 kiełbasek białych (surowych/opcjonalnie  parzonych)

2 cebule

1 łyżka smalcu

przyprawy- np zioła prowansalskie/dalmatyńskie/majeranek

odrobina pieprzu i soli świeżo mielonej soli

ok 50 ml wody do podlania

 

Cebulę kroimy w piórka. Kiełbaski układamy w naczyniu i delikatnie oprószamy przyprawami- wykładamy cebulę oraz smalec. Formę z kiełbaskami przykrywamy/ bądź zabezpieczamy z wierzchu papierem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170-180 stopni  na około 45-55 minut- w zależności od piekarnika jak i wielkości kiełbasek).
Pod koniec pieczenia warto zdjąć górną warstwę (blaszkę/papier) aby kiełbaska mogła się trochę zarumienić.

 Białą kiełbaskę podajemy najlepiej z chrzanem/ćwikłą będzie również idealnie pasować do zapiekanych ziemniaków.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena