sobota, 10 marca 2018

Leniwe -kluski/pierogi leniwe




Leniwe, u niektórych znane pod nazwą pierogi leniwe, u nas funkcjonowały jako kluski leniwe, albo jeszcze częściej nazywaliśmy je leniuszki. Polecam Wam ten przepis. To idealna opcja na coś szybkiego przy sobocie. Ja podałam je z frużeliną na bazie wiśni- inni sięgali jeszcze po śmietanki/ jogurt, ale ja żadnych pierogów, klusków  po prostu nie lubię jeść w połączeniu z takim dodatkiem:) .

 Leniwe -kluski/pierogi leniwe

 

 

250 g tłustego białego sera

120  g mąki pszennej + 10 g na podsypywanie/ wyrobienie)

1 jajko

szczypta soli

pasta z wnilii odrobina

cukier ok. 2 łyżki 

 Na sos:

szklanka wiśni Poltino

200 ml wody

 1 łyżka mąki ziemniaczanej + 4 łyżki wody

cukier/miód do smaku

 

Wykonanie


Ser rozdrabniamy-ja użyłam do tego na chwilę blendera. Dodajemy jajo, wanilię cukier i sól i mieszamy n koniec dosypujemy mąkę. Z ciasta formujemy wałeczki z których kroimy wąskie kluski, jak i możemy wyciąć je  za pomocą  foremki nadając im być może bardziej atrakcyjną formę dla dzieci.

Leniwe wrzucamy na wrzątek ( ja go odrobinę posoliłam i dodałam też trochę cukru), mieszamy i gotuj przez kilka minut, aż wypłyną na powierzchnię (od wypłynięcia jeszcze przez około 1,5 minuty)

 Wiśnie podgrzewamy  wodą i cukrem. W pozostałej ilości wody rozrabiamy proszek ziemniaczany i wlewamy do gotujących się wiśni- zagotowujemy.
Kluseczki podajemy z sosem wiśniowym oraz jak ktoś lubi ze śmietaną/jogurtem.

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena