poniedziałek, 26 marca 2018

Ciasto czekoladowe z porzeczkami i czekoladą

 

Bardzo lubię takie ciacha, takie jak u mamy:)Bez udziwnień, aromatyczne mięciutkie i zadowoli podniebienia najbardziej wyszukanych słodyczowych koneserów:)

 

Ciasto czekoladowe  z porzeczkami i czekoladą

blaszka - ok 25x25 cm.

  3 szklanki mąki pszennej

  1 szklanka oleju rzepakowego

1 szklanka cukru

1,5 szklanka ciepłego mleka (ok. 35 stopni)

  2 duże jaja

  4 łyżki kakao

2 łyżki dżemu porzeczkowego/powideł

1 łyżeczka sody(z czubkiem)

1/2 łyżeczki ekstraktu pomarańczowego

Dodatkowo:

czekolada biała i mleczna

5 łyżek nadzienia porzeczkowego u mnie Poltino

1/2-3/4 szklanki porzeczek u mnie Poltino wymieszane w 1 łyżeczce mąki ziemniaczanej


Wszystkie płynne składniki wlewamy do misy i miksujemy- dodajemy pozostałe, uprzednio przesiane składniki i chwilę miksujemy. Tak przygotowane ciasto przelewamy do blaszki.

NA wyłożone ciasto wykładamy w pewnych odstępach od siebie po odrobinie  nadzienia porzeczkowego oraz wykładamy porzeczki. Ciasto pieczemy ok. 60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena