wtorek, 3 kwietnia 2018

Keks ucierany



 Keksy to jedne z tych ciast które są dobre na każdą okazję i zazwyczaj wszystkim smakują. Ogrom bakali, aromatyczne ciasto wypełnione po brzegi ulubionymi bakaliami- możecie sięgnąć po wasze ulubione. Jego niewątpliwą zaletą jest to, że z powodzeniem można go przygotować kilka dni wcześniej..a tak samo będzie fantastycznie smakować. 

Keks ucierany  

 Potrzebujemy:

500 g mąki (odsypujemy 2 łyżki do obsypania bakalii)
  250 g masła
120 g cukru
4 jajka
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
kilka kropel esencji pomarańczowej
- 1/3 łyżeczki soli
- 1/4 szklanki mleka w temp. pokojowej
- 320 g bakalii- u mnie głównie orzechy, kandyzowana skórka pomarańczowa i cytrynowa, suszone morele, śliwki, wiśnie

Mąkę przesiewamy i mieszamy z sodą oraz z solą.
Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Następnie do utartego masła dodajemy stopniowo po jednym jajku, miksując za każdym razem około minuty. Do gotowej masy dodajemy połowę porcji  mąki i krótko mieszamy, wlewamy mleko i wsypujemy pozostałą ilość mąki. Dodajemy bakalie i mieszamy  łyżką. Gotowe ciasto przekładamy do keksówek- u mnie wystarczyło na 1 foremkę aluminiową (taką którą często dostaniemy w sklepie) oraz większą formę na babkę. Wzdłuż ciasta robimy nożem przecięcie- dzięki temu ciasto w trakcie pieczenia nie będzie( a przynajmniej nie powinno Wam pękać).
 Pieczemy w temperaturze 170-175°C przez 70-75 minut. Po wyjęciu ciasto odstawiamy do ostygnięcia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena