poniedziałek, 9 kwietnia 2018

Ciasto jak Kinder Country



Dziś mam dla Was nie lada słodkość inspirowaną popularnym batonikiem (szczerze, jak dla mnie w takie wersji o niebo pyszniejszy niż ten przesłodki batonik).


 Ciasto jak Kinder Country

330 g śmietanki kremówki 30-36 % 
200 g serka mascarpone 
ok. 120 g białej czekolady
-3 szklanki preparowanej pszenicy w miodzie
Masa czekoladowa: 
200 ml śmietany kremówki 30 %
50 g mascarpone
150 g czekolady gorzkiej
Dodatkowo:
-około 200 g herbatników 
1,2 szklanki pszenicy do dekoracji 
50 g mlecznej/gorzkiej rozpuszczonej czekolady do dekoracji

Przygotowanie

Małą formę ok. 25x25cm  wykładamy pergaminem i wykładamy ściśle herbatniki.
Masa biała:
Białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i odstawiamy. Kremówkę ubijamy na sztywno dodając pod koniec serek mascarpone i rozpuszczoną, przestudzoną  białą czekoladę, mieszamy. Do masy dodajemy około 3 szklanki  pszenicy i dokładnie mieszamy. Masę wykładamy na spód z herbatnikami. Masę wygładzamy łopatką/nożem/łyżką i układamy drugą warstwę czekolady Wyrównujemy i na wierzch wykładamy kolejną warstwę herbatników.
Masa czekoladowa:
Podobnie postępujemy z ciemną czekoladą. Generalnie jeśli macie dobre wyczucie, możecie po prostu od razu zmiksować obydwie porcje kremówki i po ubiciu ją podzielić.
 

Ciemną czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i odstawiamy do przestudzenia. Śmietankę ubijamy na sztywno dodając pod koniec mascarpone i czekoladę.Wymieszaną masę wykładamy na herbatniki i posypujemy pszenicą.
Wierzch ciasta posypujemy pozostała pszenicą i polewamy rozpuszczoną czekoladą.  Ciasto przekładamy do lodówki na kilka godzin.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena