poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Gołąbki wegańskie



 Dziś mam dla Was przepyszne gołąbki wegańskie. To idealna propozycja na lekki, wiosenny obiad. Ja uwielbiałam przygotowywać je w trakcie postu dr. Dąbrowskiej, w trakcie zdrowego żywienia, możecie je dodatkowo wzbogacić  o jakąś kaszę czy np. komosę.




Gołąbki wegańskie 

Składniki na sos:

ok.400 ml passaty  pomidorowej (bez cukru, octu) ja dodałam do niej ząbek przetartego czosnku odrobinę płatków chili oraz zioła prowansalskie

Składniki na gołąbki:

kilka-kilkanaście liści kapusty białej sparzonej we wrzątku

200 g szpinaku młodego

150 g jarmużu (drobno pokrojonego)

2 ząbki czosnku

1 starta marchewka

1 cebula

1 starta cukinia 

1/2 startego brokuła

1 papryka dowolna u mnie żółta

pieprz i sól do smaku

odrobina papryczki pikantnej

ulubione zioła- u mnie prowansalskie


Oczyszczone liście sparzamy przez ok 60 sekund we wrzątku (ja odkrawam grubsze części przy liściach tak aby miały w miarę jednolitą grubość).  Warzywa potrzebne do przygotowania farszu "dusimy" chwilę w odrobinie wody (dla osób poza postem Dąbrowskiej, można oczywiście dodać odrobinę tłuszczu-odrobinę oleju). Przy duszeniu zaczynamy od twardszych warzyw, dodając te coraz bardziej miękkie.Farsz doprawiamy do smaku- dobrze, gdyby odparował nadmiar wody, na tyle aby można go wymieszać i formować z niego gołąbki (gdyby pozostawało dalej za dużo płynu, można lekko odciskać nadmiar). Na każdy z liści nakładamy po porcji farszu, tak , aby gołąbki miały w miarę równą wielkość.  Ściśle zwinięte gołąbki układamy w naczyniu i zalewamy passatą. Wstawiamy do piekarnika na około 40 minut w temp. 180 stopni. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena