piątek, 13 kwietnia 2018

Pancake z mąki żołędziowej



Mąka żołędziowa, z pewnością nie należy do najbardziej popularnych mąk. Części osób może przeszkadzać jej kolor czy też ziemisty posmak. Niemniej jednak warto spróbować poeksperymentować z nią w kuchni, nawet zastępując jakąś część mąki zbożowej jej dodatkiem, ponieważ w porównaniu z mąkami zbożowymi, jest kilkakrotnie bogatsza w potas, wapń i magnez. Stanowi też cenne źródło  witaminy z grupy B, oraz zawiera dużo błonnika. Mąka ta, jest też idealnym pokarmem dla osób na diecie bezglutenowej.

 Ten przepis znajdziecie również w najnowszym wydaniu Magazynu Aromat

 Pancake z mąki żołędziowej
1 szklanka mleka
¾ szklanki mąki żołędziowej
3 łyżki mąki kokosowej
Puree z ½ banana
1 jajo
Szczypta soli
Ok. 2 łyżki miodu (do smaku)
2 łyżki oleju kokosowego
Szczypta cynamonu
Z białka jaja ubijamy pianę, dodajemy żółtko i chwilę miksujemy. Pozostałe składniki miksujmy ze sobą dodając jako ostatnie banana i pianę z jaja. Całość delikatnie mieszamy. Placuszki smażymy na niewielkiej ilości oleju kokosowego albo jak ja a patelni beztłuszczowej. Placuszki bardzo dobrze smakują z dodatkiem np. frużeliny owocowej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena