środa, 31 stycznia 2018

Pancakes śmietankowe z truskawkami





Dziś mam dla Was propozycję idealną na śniadania.Czy wy też tęsknicie za latem i za pysznymi, naszymi rodzimymi truskawkami. Niestety na te krajowe musimy jeszcze trochę poczekać,  Te pyszne placuszki możecie też zabrać na wyjście z domu- wystarczy zapakować je do pudełeczka i gotowe. 

Pancakes śmietankowe z truskawkami

 

1 jajo

3/4 szklanki śmietany jogurtowej (lub gęstego jogurtu)

ok.3.4 szklanki mąki 

1/4 łyżeczki sody

szczypta (malutka) soli

miód/ syrop z agawy/trzcinowy do smaku

Jajo ubijamy do puszystości. Pozostałe składniki dokładnie mieszamy do połączenia i dodajemy jajo. Całość  delikatnie mieszamy. Za pomocą łyżki wylewamy na rozgrzaną, beztłuszczową patelnię ciasto ( w minimum 2 cm odstępach od siebie i smażymy z obydwóch stron na złoty kolor.

 Truskawki w żelu:

200 g pokrojonych  mrożonych truskawek (u mnie Poltino) +100 ml wody

1 łyżeczka  miód/ syrop z agawy/trzcinowy 

1 łyżeczka z czubkiem mąki z tapioki/skrobi ziemniaczanej+ 100 ml wody

Dodatkowo-

opcjonalnie kilka łyżek dżemu truskawkowego 

Truskawki podlewamy wodą  i chwilę podgrzewamy ze słodzidłem. Delikatnie odparowujemy wodę. W pozostałej ilości wody rozrabiamy mąkę i wlewamy do truskawek-zagotowujemy do pozbycia się posmaku surowizny z mąki.

 

Placuszki przekładamy na zmianę śmietanką i truskawkami- w żelu i konfiturą- u mnie te w żelu wykorzystałam przede wszystkim jako obfity sos do polania:)) 

 

 


 

 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena