wtorek, 9 stycznia 2018

Kruche ciasteczka kwiatuszki



Lubicie słodkości które można szybko przygotować, a do tego do ich wykonania angażując najmłodszych? Ja  uwielbiam i tak ostatnio razem z moją latoroślą, poczyniłyśmy takie małe, kruche cudeńka.

Kruche ciasteczka kwiatuszki

1 jajo

170 gramów  masła

140 gramów mąki pszennej

70 gramów cukru pudru

40 gramów kakao gorzkiego

60 gramów mąki krupczatki

kilka kropel ekstraktu z wanilii

Z podanych składników wyrabiamy szybko gładkie ciasto - można zrobić to również za pomocą miksera- ucierając najpierw masło z cukrem, następnie jajo i pozostałe składniki (odkłądamy odrobinę ciasta przed dodaniem kakao,  aby mieć ciasto na wypełnienie środeczków kwiatków).  . odstawiam na ok. 60 minut do lodówki.  Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy na grubość ok. 4 mm i wykrawaczką wycinamy odpowiednie  kształty kwiatuszków.Na środek wykładamy małe kuleczki z jasnego ciasta. Ciasteczka pieczemy w temperaturze ok 180 stopni Celsjusza, przez ok. 7 minut. Przed podaniem  możemy oprószyć je pudrem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena