środa, 24 stycznia 2018

Ciasto czekoladowe ze śmietanką i owocami

 

 Dziś mam dla Was przepis, który na pewno przypadnie do gustu fanom ciasta murzynkowego..chociaż  to nie będzie taki klasyczny murzynek. Dzisiejsza wersja została wzbogacona warstwą przypominającą po upieczeniu sernik a całość  wzbogacają owoce nadzienie malinowe i same porzeczki. Ciasto długo zachowuje świeżość i pozostaje miękkie.

Przed podaniem możemy je dodatkowo oprószyć pudrem albo udekorować czekoladą.

Ciasto czekoladowe  ze śmietanką i owocami

blaszka - ok 15x20 cm.

2 szklanki mąki pszennej

150 ml oleju rzepakowego

1/2 szklanki cukru brązowego

2 łyżki cukru muscovado

szklanka ciepłego mleka (ok. 35 stopni)

1 duże jajo

3 łyżki kakao

2 łyżki dżemu porzeczkowego/powideł

1 łyżeczka sody

1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


Wszystkie płynne składniki wlewamy do misy i miksujemy- dodajemy pozostałe, uprzednio przesiane składniki i chwilę miksujemy. Tak przygotowane ciasto przelewamy do blaszki

 

Dodatkowo:

1/2 szklanki mrożonych porzeczek- u mnie Poltino-

 Nadzienie malinowe extra (moze być też porzeczka)- u mnie Poltino

 Nadzienie :

350 g kwaśnej śmietany 18 %

2 łyżki cukru

1 łyżka ( z czubkiem) budyniu śmietankowego

1 żółtko

ekstrakt z wanilii ok. 1/3 łyżeczki  

Wszystkie składniki dokładnie miksujemy- możemy zrobić to za pomocą blendera,  ważne aby bez potrzeby nie napowietrzać masy.

NA wyłożone ciasto wykładamy masę śmietankową i wykładamy nadzienie porzeczkowe oraz dekorujemy porzeczkami (możemy je również zastąpić malinami.

Ciasto pieczemy ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena