piątek, 5 stycznia 2018

Mięciutkie pierniczki na drożdżach



Święta u nas minęły, chociaż u naszych braci w wierze, wyznania  prawosławnego dopiero się rozpoczynają ( Wesołych świąt kochani!), ale okres świąteczny przecież jeszcze trwa:), w moim domu rodzinnym zwyczajowo choinka, dekoracje czy kolędy śpiewamy do 2 lutego.

A wracając do tematu świątecznych wypieków mam dziś dla Was przepyszne ciasteczka, pierniczki, idealne do przygotowania z dziećmi, tak, tak jestem słodko przymuszana do pieczenia na okrągło takich wypieków przez moją pierworodną:) Przy kolejnym pieczeniu, zaszalałyśmy jeszcze bardziej, i postanowiłam nadziać je nadzieniem dyniowym, (takim termostabilnym, do zapiekania), którym dostałam od jednej z firm, jeśli nie macie, użyjcie po prostu gęstych powideł/dżemów.


 Mięciutkie pierniczki na drożdżach

O a swoją drogą, czy i Was czasem irytuje w trakcie prac przy miksowaniu, bryzgające ciasto, niefortunnie wydostaje się z pojemnika? #beko ma na to sposób:)


 

3 szklanki mąki pszennej tortowej (z lekkim czubkiem, plus odrobina do podsypywania)


100g miękkiego masła

 1/2 szklanki  cukru pudru

3 jajka większe

  2 czubate  łyżki miodu

 2-3  łyżeczki przyprawy korzennej

1pełna  łyżeczka sody oczyszczonej

25g świeżych drożdży



Wykonanie:

Suche składniki przesiewamy i łaczymy ze sobą.  Miód podgrzewamy  z masłem do rozpuszczenia, gdy lekko ostygną tak do ok. 35 stopni dodajemy drożdże a po chwili jaja i tak przygotowany płyn wlewamy do suchych składników. Całość mieszamy i wyrabiamy na gładkie i elastyczne ciasto. Ciasto będzie mięciutkie i przyjemnie elastyczne w dotyku.Wałkujemy je podsypując odrobiną mąki na około 4 mm. Wycinamy takie same kształty- na środek, wykładamy odrobinę nadzienia, przykrywamy drugim ciastkiem i łączymy brzegi dociskając palcami Wierzch smarujemy rozmąconym jajem. Pieczemy około 8 minut  w piekarniku nagrzanym do 170°C.  

Po przestudzeniu moje pierniczki udekorowałyśmy wspólnie ze Stefcią dwoma rodzajami zatemperowanej czekolady, tworząc spiralki/orbity, stąd pomysł na ich nazwę.  

Czyż nie są urocze? Normalnie  #ciastojakzobrazka




Ciasto jak z obrazka

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena