piątek, 30 czerwca 2017

Ryż smażony curry i z warzywami


Dziś mam dla Was kolejną propozycję na coś wytrawnego. Taki ryż to doskonały dodatek do drugiego dania, ale może też stanowić doskonały samodzielny posiłek.  Możemy też do niego dodać obsmażone kawałki kurczaka/indyka i pełnowartościowy posiłek gotowy:)

 Ryż smażony z curry i z warzywami


1 szklanka ryżu (sypkiego)


3 łyżki oliwy


1 opakowanie sałatki meksykańskiej Poltino


Szczypta kurkumy i przyprawy curry


Przyprawa curry do smaku +ulubione przyprawy do smaku  ( u mnie gala masala)


Sól do smaku


Ok. 500- 700 ml bulionu warzywnego/wody


Ryż (warto go wcześniej przepłukać i odstawić do osuszenia)  wsypujemy na rozgrzaną patelnię z oliwą i podprażamy ok 2-3  minuty. Następnie dodajemy ¾  objętości płynu, przyprawy  i dusimy aż ryż będzie przyjemnie miękki, w razie konieczności podlewamy jeszcze bulionem/wodą.  Pod sam koniec dodajemy warzywa ( ja ugotowałam je wcześniej na wodzie, nie za długo aby nie straciły na chrupkości). Całość dokładnie mieszamy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena