poniedziałek, 3 lipca 2017

Zielona zupa z brokułem i szparagami






Idealna zupka zwłaszcza gdy osoby będące na poście dr Dąbrowskiej męczą napady zimna-wtedy rozgrzewa. Dodatek liścia kafiru, sprawia, że ta potrawa nabiera nieco orientalnego charakteru- ma limonkowy posmak. Jeśli jednak nie lubicie takich smaków, z powodzeniem możecie go pominąć.


Ten jak i inne przepisy, znajdziecie w najnowszym numerze
Magazynu Aromat. 

 

Zielona zupa z brokułami szparagami


1/2 brokułu


1/3 pęczka zielonych  szparagów


1 marchewka średniej wielkości


1 pietruszka średniej wielkości


kawałek selera


kilkucentymetrowy kawałek pora


1 liść laurowy 


1 liść kefiru(opcjonalnie)


2-3 ziarenka ziela angielskiego


 sól himalajska do smaku


pieprz świeżo mielony


 odrobina papryczki  chili



mały pęczek szczypiorku


Do garnka wlewamy około 2 litry wody ( w zależności od wielkości warzyw, wody może być więcej, jeśli też będziecie chcieli otrzymać rzadszą zupę, można dodać trochę wody również po ugotowaniu) i dodajemy w pierwszej kolejności  warzywa korzeniowe listek laurowy, kafiru  i ziele i gotujemy aż warzywa będą już tylko delikatnie twarde i wtedy dodajemy pokrojone na mniejsze części brokuł oraz szparagi a pod sam koniec por. Doprawiamy do smaku według uznania. 

* szparagi można pominąć albo jeszcze zmniejszyć ich ilość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena