poniedziałek, 10 lipca 2017

Zupa jarzynowa z zacierką kalafiorową




Tą zupkę wymyśliłam sobie w trakcie postu dr. Dąbrowskiej. Jest naprawdę smakowita. Wiele osób jest przekonanych, że w tej wegańskiej zupie, przypominającej warzywny rosół, znajdziemy prawdziwą zacierkę.

Ten jak i inne przepisy, znajdziecie w najnowszym numerze
Magazynu Aromat. 


 



Zupa jarzynowa z zacierką kalafiorową


1 nieduży kalafior
¼  niewielkiego brokułu
1 marchewka średniej wielkości
1 pietruszka średniej wielkości
kawałek selera
1 łodyżka selera naciowego
kawałek pora
1 liść laurowy 
2-3 ziarnka ziela angielskiego
 sól himalajska do smaku
pieprz i sól świeżo mielone
 przyprawa jarzynka naturalna
½ upalonej cebulki (jak do rosołu)
szczypta kurkumy
*2 cm pokrojonej drobniutko  papryczki chili
po kilka łyżek szczypiorku i koperku 

Do garnka wlewamy około 3 litrów wody, wkładamy warzywa korzeniowe, upaloną nad płomieniem cebulkę, listek laurowy i ziele. Gotujemy chwilę, aż warzywa zaczną się robić przyjemnie chrupiące i dodajemy ¾ pokrojonego na różyczki kalafiora i brokułu. Pod koniec gotowania dodajemy pozostałe warzywa które wymagają krótszej obróbki termicznej w tym starty na tarce pozostały kalafior. Zupę doprawiamy do smaku przyprawami. Podajemy ze szczypiorkiem i koperkiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena