poniedziałek, 19 czerwca 2017

Ciasto śmietanowe (jogurtowe) z porzeczkami

 

Lato za pasem, a to idealna okazja na robienie szybkich ciast na bazie jogurtów czy śmietan. Przyznam, że często do takich ciast wykorzystuję zamiennie albo mieszając razem śmietany i jogurty- to idealny sposób też na tzw. czystki lodówkowe gdy mamy trochę otwarte śmietany troche jogurtu.  Do mojego ciasta wykorzystałam też owoce od Poltino- wszak na świeżutkie owoce z krzaczka też musimy jeszcze poczekać. Miałam też trochę takiego nadzienia cukierniczego od Poltino, ale jeśli nie macie dostępu (co zrozumiałe, bo to typowo produkt dedykowany dla cukiernictwa, sprzedawany w dużych ilościach - a szkoda bo są naprawdę fajne i chętnie od czasu do czasu kupowałabym je w sklepie) zajrzyjcie do swoich spiżarek i sięgnijcie po jakieś gęste powidła czy dżemy.

Ciasto śmietanowe z porzeczkami 

Składniki potrzebne do przygotowania ciasta śmietanowego z porzeczkami

300 ml gęstej śmietany (gęstego jogurtu)

125 ml kremówki

125 ml oleju rzepakowego

400 g mąki pszennej (tortowej) 

1 opakowanie budyniu waniliowego/śmietankowego

  3/4 szklanki cukru


 2 małe jaja

sok wyciśnięty z 1/2 cytryny (można też dodać otartą skórkę)

1,5 płaskie  łyżeczki sody oczyszczonej

ok. 200 g porzeczek (u mnie mrożonych Poltino)

kilka łyżeczek nadzienie porzeczkowo - żurawinowe Extra(Poltino)/ opcjonalnie powidła/gęsty dżem)

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Do dużej misy wsypujemy cukry, wlewamy olej i sok i mieszamy rózgą do połączenia. Następnie dodajemy jaja a później śmietany i również chwilę mieszamy. Na koniec  dodajemy przesianą mąkę z sodą i całość mieszamy do połączenia. Gotowe ciasto wykładamy do średniej wielkości tortownicy (22cm)  a na wierzch układamy owoce i kleksy nadzienia.Pieczemy około 60-70 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.Po przestudzeniu oprószamy pudrem.


1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena