piątek, 16 czerwca 2017

Francuskie a'la fornetti do przygotowania z dziećmi





Macie w domu małych pomocników? Jeśli tak koniecznie zachęćcie je do wspólnego gotowania czy pieczenia. Moja córka coraz bardziej ochoczo garnie się do prac w kuchni, zresztą podpatruje mnie od maleńkości więc siłą rzeczy jest niejako "skazana" na zabawy w kuchni. Stefi uwielbia robić koktajle- ostatnio  jeśli mówi kiwi, to znak że chce robić właśnie jakiś soczek/koktajl. Bardzo lubi też pomagać przy robieniu różnych ciasteczek...a później oblizywaniu ukradkiem słodkich paluszków:)
 Korzystając  z gotowego ciasta francuskiego, wspólna praca w kuchni nie przysporzy Wam większych problemów…i sprzątania.



Francuskie ciasteczka a'la fornetti

 1 rolka ciasta francuskiego


2-3 smaki nadzienia cukierniczego do zapiekania(mogą być to też gęste powidła, budyń, nadzienie na bazie serka twarogowego)



Puder do posypania.

Wykonanie: ciasto dzielimy na średniej wielkości prostokąty .


  Po jednej połówce prostokąta, na środku wykładamy porcję nadzienia. 




Zawijamy ciasto tak, aby przykryło nadzienie. Dokładnie dociskamy brzegi, po których następnie na każdej z krawędzi odciskamy widelcem  wzorki. Na wierzchu ciastka, ostrym nożykiem robimy nacięcia- tak, aby nóż zanurzył się tylko w górnej warstwie. Gotowe ciastka wstawiamy do piekarnika nagrzanego do około 190-200 stopi,  na około 15-20 minut . Po przestudzenia ciastka pudrujemy.

Ciasteczka przed pieczeniem możemy posmarować również rozkłóconym jajem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena