wtorek, 3 maja 2016

Ćwikła domowa- buraczki z chrzanem


  Dziś mam dla Was przepis na coś, co króluje na polskich stołach zwłaszcza na święta, czy też po prostu jako dodatek do wędlin, pasztetów. Ćwikła, bo o niej mowa, bierzcie śmiało:)




 ĆWIKŁA DOMOWA


Buraki ćwikłowe 2 kg


cukier drobny do smaku 

sól do smaku

chrzan do smaku

ocet jabłkowy 2-3 łyżki

sok z cytryny 2 sztuki 


 Buraczki ( jednakowej wielkości) gotujemy na parze/w mundurkach w wodzie/ lu pieczemy w piekarniku. Po przestudzeniu ścieramy a tarce- u mnie na małych oczkach bo taką lubimy. Dodajemy pozostałe składniki doprawiając pod swoje kubki smakowe.Ćwikła jest najlepsza po dodaniu świeżo startego chrzanu- na tę ilość zużyłam 3 korzenie średniej wielkości, jeśli jednak nie mamy dostępu do świeżego, albo nie chcemy "płakać przy ścieraniu", można wykorzystać gotowy chrzan kupny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena