poniedziałek, 30 marca 2015

Babka bananowo-orzechowa


Wielkanoc już za kilka dni, i wśród najczęściej szukanych przepisów oczywiście królują babki, mazurki i keksy. Dziś mam dla Was przepis na babkę idealną- aromatyczną,wilgotną od banana dzięki czemu ciasto długo zachowuje świeżość. Szczerze polecam, na pewno nie będziecie zawiedzeni.

Babka bananowo-orzechowa :

2 szklanki mąki pszennej tortowej (odejmujemy ok.2 łyżki do oprószenia bakalii)

170 g masła, temp. pokojowa

3/4 szklanki cukru 

3 jajka

1 duży mocno dojrzały banan

80 g mielonych/posiekanych orzechów  włoskich

1/2 szklanki mleka

50 g skórki pomarańczy i rodzynek 
 
1 łyżeczka proszku do pieczenia

szczypta soli

3/4 łyżeczki mielonego imbiru

kilka kropel aromatu pomarańczowego
Wszystkie składniki powinny mieć zbliżoną, temperaturę pokojową. Mąkę przesiewamy z proszkiem. i mieszamy z solą i imbirem.  Miękkie masło przekładamy do wysokiej misy i miksujemy razem z cukrem na puch. Następnie, dodajemy po jednym jajku oraz purre z banana i dalej miksujemy, dodając naprzemiennie suche składniki  (mąkę z przyprawami) oraz mleko i miksujemy. Pod koniec dodajemy  bakalie oprószone w odrobinie mąki oraz olejek i delikatnie łączymy. 


Do wysmarowanej masłem i oprószoną bułką tartą  dużej formy  przekładamy ciasto i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170 C na ok. 40 min, (pierwsze 30 minut na opcję pieczenia od dołu przestawiając pod koniec na opcje góra-dół). Drewnianym patyczkiem sprawdzamy czy babka jest gotowa- patyczek ma być suchy. Po lekkim przestudzeniu, delikatnie wyciągamy nasz wypiek, a po całkowitym wystudzeniu dekorujemy np. czekoladą ( u mnie 100 gram mlecznej czekolady rozpuszczone z dodatkiem 1 łyżki kremówki) i posypką cukierniczą.


źródło przepisu: tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena