sobota, 21 marca 2015

Wiosenny koktajl witaminowy



Dziś mam dla Was propozycję na coś bardzo  pożywnego a przy tym pełnego witamin i cennych dla naszego organizmu składników odżywczych. W czwartek oglądając PnŚ, zaciekawił mnie temat poruszany przez p. Konrada Gacę, który w ramach  cotygodniowych spotkań tym razem opowiadał o suplementach diety. To co najbardziej zwróciło moją uwagę i z czym  z czystym sumieniem się zgadzam to zdanie, że nie ma cudownych i bezpiecznych suplementów diety, które niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki odejmą nam zbędnych kilogramów. Niestety, nie ma tak łatwo. 
Suplementy diety dodatkiem a więc stanowią uzupełnienie diety w niezbędne dla naszego zdrowia składniki takie jak witaminy, składniki mineralne ale i aminokwasy, kwasy tłuszczowe, błonnik czy ekstrakty roślinne.Najważniejsze, przy suplementacji naszego ciała jest posiadanie wiedzy dotyczącej działania danych składników- posiadania świadomości na temat dobroczynnego wpływu jak i możliwości wystąpienia skutków ubocznych, dlatego tak ważne jest poznanie bezpiecznych dawek każdego składnika. 
 Chciałam Wam zaproponować pożywny koktajl, który wspaniale może się sprawdzić jako pierwsze czy drugie śniadanie. Koktajl jest bogaty przede wszystkim w białko, witaminy, błonnik, kwas CLA, L-karnitynę i kwasy tłuszczowe Omega 3. W kilka minut, możemy otrzymać szklankę koktajlu z ogromną dawką energii.



Wiosenny koktajl  witaminowy

garść szpinaku 

1 duży banan

1/4 awokado

150  ml kefiru/ jogurtu naturalnego

200-250 ml mleka

sok z limonki (do smaku)

miód do smaku (u mnie łyżeczka)/ksylitol

1 łyżka nasion chia 

*świeżo starty imbir do smaku

kilka gałązek melisy


Do wysokiego naczynia wkładamy banana, szpinak, awokado,kefir, mleko i całość dokładnie blendujemy. Na koniec dodajemy sok z limonki,melisę, imbir i miód (ksylitol) według upodobań smakowych.

Na koniec dodajemy nasiona chia i całość dokładnie mieszamy. Dobrze odstawić koktajl na  minimum 15-30 minut do lodówki aby nasiona napęczniały.

W zależności od konsystencji jaką chcemy otrzymać można zwiększyć ilość mleka.
Dla osób, które z różnych powodów  nie spożywają mleka krowiego, można je zastąpić innym - np. kokosowym, migdałowym, sojowym.


 

3 komentarze:

  1. Mmmm...uwielbiam koktajle! Aż zaraz popędzę do sklepu i będę robić moje kochane owocowe smoothie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny :) zdrowy:) taki jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena