poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Babka szpinakowo-bananowa


Jak wiecie lubię eksperymentować w kuchni i tuż przed świętami stworzyłam babkę z dodatkiem szpinaku. Nie wpłynął on w żaden drastyczny sposób na babkę, a wręcz przeciwnie, nadał jej ciekawego wyglądu i smaku. Dodatkowo, dzięki dodatkowi banana babka jest wilgotna i długo zachowuje świeżość. Bardzo polecam.

 Babka szpinakowo-bananowa

1 1/4 szklanki mąki tortowej

125 g  miękkiego masła

1/2 szklanki cukru

2 jajka

1 mały banan, mocno dojrzały

3/4 łyżeczki proszku do pieczenia

6 brykietów mrożonego szpinaku

1 opakowanie dużego budyniu śmietankowego Delecta (na 3/4 l mleka)

2 opakowania cukru wanilinowego Delecta

4 łyżki mleka

aromat cytrynowy (do smaku)

 skórka z otartej limonki (do smaku)

50 gram kandyzowanej skórki z cytryny 

do dekoracji:

lukier/biała czekolada+1-2 krople ulubionego aromatu u mnie rumowy Delecta

 2 plastry kandyzowanego pomelo pokrojone w paseczki

listki melisy


 Wszystkie składniki powinny mieć zbliżoną, temperaturę pokojową.Szpinak nastawiamy na mały płomień wraz z 25 gramami masła i mlekiem- ma się tylko delikatnie ogrzać. Całość następnie dokładnie blendujemy. 

Mąkę przesiewamy z proszkiem i proszkiem budyniowym. Miękkie masło przekładamy do wysokiej misy i miksujemy razem z cukrem na puch.
 

 Następnie dodajemy po jednym jajku oraz purre szpinakowo-bananowe i dalej miksujemy, dodając naprzemiennie suche składniki pod koniec dodajemy  skórki oprószone w odrobinie mąki oraz olejek i delikatnie mieszamy. 

 Do wysmarowanej masłem i oprószoną bułką tartą małej formy na babkę  przekładamy ciasto i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni C na ok. 40-45 min, (pierwsze 30 minut piekłam na opcji pieczenia od dołu przestawiając pod koniec na opcje góra-dół). Drewnianym patyczkiem sprawdzamy czy babka jest gotowa- patyczek po wyjęciu z ciasta ma być suchy, co wskazuje na to, że ciasto jest gotowe. Po lekkim przestudzeniu, delikatnie wyciągamy babkę szpinakową, a po całkowitym wystudzeniu dekorujemy lśniącym lukrem bądź rozpuszczoną białą czekoladą .


Przepis bierze udział w konkursie 

http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/wielkanocne-wypieki-z-delecta#



6 komentarzy:

  1. Kolor ma fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szpinak na słodko odkryłam dość niedawno. Twoja baba wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy03:42

    a gdzie jakiś tluszcz?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, wśród składników jest przecież wymienione masło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ona fajnie wygląda:) Babki z bananem i szpinakiem jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy04:22

    Boska!! Pachnie już w całym domu. Jak zdąże to prześlę zdjęcie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena