piątek, 10 kwietnia 2015

Babka budyniowa krówkowa


Dzisiejsza propozycja, to pomysł na kolejną babkę. Ciasto ma zwartą, nieco sypką  konsystencję i można je przygotować kilka dni wcześniej. Dzięki dodatkowi budyniu o smaku krówki nabiera pięknego karmelowego koloru i smaku:)

Babka budyniowa o smaku krówkowym

4 jajka 

  1 szklanka mąki pszennej

3/4 szklanki cukru  

1 pakowanie cukru wanilinowego ( u mnie Delecta)

 4 łyżki oleju   

 2  budynie o smaku krówki 

 1 łyżeczka proszku do pieczenia ( u mnie Delecta)

3 łyżki kwaśnej śmietany

4 łyżki  śmietany kremówki 

kilka kropel aromatu (u mnie arakowego Delecty)

Do dekoracji:

po 40-50 gram białej  i gorzkiej czekolady + drobne pokrojone cukierki krówki

Białka oddzielamy od żółtek. Żółtka ucieramy  z cukrem na puszystą masę. Mąkę mieszamy z proszkiem budyniowym i proszkiem. Do ubitej masy jajecznej dodajemy na przemian suche i mokre składniki. Na koniec dodajemy ubite białka ( białka dodajemy w 3 etapach delikatnie łącząc je z masą) i aromat. Gotowe ciasto przekładamy do natłuszczonej masłem i posypanej bułką tartą formy. Pieczemy ok. 45-55 min. w temp. 170 st. C do tzw. suchego patyczka.

Po przestudzeniu babkę dekorujemy  rozpuszczonymi czekoladami i kawałkami cukierków

.Przepis bierze udział w konkursie:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena