poniedziałek, 28 października 2013

Zupa pomidorowa

Klasyka polskiej kuchni. Chyba po rosole to jedna z  najbardziej popularnych zup w naszym kraju. Sposobów jej wykonania, jest pewnie tyle ile kucharzy i to jest wspaniałe:) Ja uwielbiam zarówno z makaronem jak  i z ryżem ale dziś będzie pomysł na wersję makaronową.

 

 Zupa pomidorowa z makaronem

 

Składniki:

2 litry rosołu drobiowego lub cielęcego (ugotowanego z dodatkiem włoszczyzny, upalonej cebulki)

2 duże ugotowane marchewki,

1 opakowanie makaronu wstążki

ok 200 ml śmietany( zazwyczaj dodaję kremówkę plus trochę kwaśnej)

4-5 dużych pomidorów bez skórki i pozbawionych nasion

2 łyżki oliwy

pieprz i sól

1 łyżka pesto pomodoro

3-4 łyżeczki koncentratu pomidorowego


Makaron gotujemy w osolonej wodzie do pożądanej miękkości. Bulion gotujemy pilnując aby nie wrzał- szumujemy. Pomidory dzielimy na mniejsze kawałki, dusimy a następnie miksujemy blenderem. Koncentrat wraz z pesto dusimy na oliwie. Dodajemy do rosołu. Dodajemy śmietanę, którą uprzednio hartujemy ( do rozmieszanej i połączonej z odrobiną soli śmietany dodajemy stopniowo, cały czas mieszając gorący bulion- ok 150 ml ) i wlewamy do zupy. Całość doprawiamy do smaku solą, pieprzą i ewentualnie cukrem.
Pod koniec dodajemy świeże zioła- uszatkowaną pietruszkę oraz pokrojoną w kosteczkę marchewkę.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena