niedziela, 22 października 2017

Kubeczkowe ciasto jogurtowo-bananowe ze śliwkami

 

Sezon na śliwki dobiega końca, dlatego warto  przygotować zapasy na zimowe wieczory. Poza powidłami, musami, czy dżemami warto zamrozić chociaż część owoców aby zimą móc przygotować takie szybkie ciasto.
Do odmierzania składników do ciasta, jako miarkę wykorzystałam kubeczek po jogurcie stąd jego nazwa kubeczkowe.  


 Kubeczkowe ciasto jogurtowo-bananowe ze śliwkami


1 kubeczek jogurtu naturalnego (180 g)-temperatura pokojowa
 1/2 kubeczka oleju
3/4 kubeczka cukru
2 kubeczki pokrojonych drobniej śliwek 
1 mały rozgnieciony banan
2  z  czubkiem kubeczki mąki pszennej
1 opakowanie budyniu waniliowego/śmietankowego (38 g)
1 łyżeczka sody
1 jajo

Do misy przekładamy jogurt śmietankę, sodę, cukier i jajo  i dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy puree z banana mąkę i proszek  budyniowy i mieszamy rózgą do połączenia i wykładamy na foremkę o średnicy ok. 24 cm.Na wierzchu układamy owoce (skórką do ciasta).  Pieczemy w temperaturze ok. 170 stopni przez około 50-60 minut.

Po przestudzaniu ciasto delikatnie oprószamy pudrem. Jego wielką zaletą jest to, że długo zachowuje świeżość. Dodatek budyniu smakowego nadaje ciastu przyjemnego aromatu.
Zamiast borówek, możecie użyć dowolnych innych owoców.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena