środa, 27 września 2017

Kruche ciasteczka z makiem

   

Pieczenie ciasteczek to dla mnie ogromna frajda te robiłyśmy z siostrą i naszymi dziewczynkami. Niewątpliwie kuchnia to miejsce, które łączy pokolenia:)Ciasteczka są chrupiące, kruchutkie..takie jak powinny być. Jeśli nie lubicie maku, przeszkadza Wam w jedzeniu, możecie go pominąć albo zastąpić np. sezamem czy wiórkami kokosowymi na pewno też będą pyszne:)

Kruche ciasteczka z makiem



składniki:

  250g masła

2 ugotowane żółtka

  3 surowe żółtka

100g cukru pudru

200g mąki pszennej

180 g mąki krupczatki

miąższ z laski  wanilii

4 łyżki maku suchego

Ugotowane żółtka przecieramy przez drobne sitko. Z podanych składników wyrabiamy szybko gładkie ciasto i odstawiam na ok. 60 minut do lodówki. Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy na grubość ok. 4-5 mm i wykrawaczką wycinamy ulubione kształty. Układamy na blaszce wyłożonej uprzednio papierem do pieczenia. Ciasteczka pieczemy w temperaturze ok 175 -180 stopni Celsjusza, przez ok.10-13 minut. Po wystudzeniu możemy delikatnie oprószyć pudrem.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena