wtorek, 26 września 2017

Ciasteczka owsiane z galaretką porzeczkową



Te maleńkie ciasteczka wywołają słodki uśmiech na niejednej buzi. Zróbcie koniecznie, robi się je dosyć szybko. Najlepsze na drugi dzień gdy galaretką z porzeczek nasyci swym aromatem chrupiące  ciasteczka.

Ciasteczka owsiane z galaretką porzeczkową


2 jaja duże

3 łyżki cukru brązowego

3 łyżki otrębów owsianych

1/2 mąki pszennej

1 szklanka mąki owsianej

70 g roztopionego masła  

1 łyżka karobu

Nadzienie:

1,5 szklanki porzeczek czarnych ( u mnie Poltino)

cukier brązowy/ miód do smaku

1 łyżka pektyny 

ok. 70 ml wody

 Białka ubijamy na sztywno. Następnie, stopniowo dodajemy cukier i dalej ubijamy. Do masy białkowej dodajemy żółtka i dalej ucieramy. Cienką strużką wlewamy delikatnie ciepłe masło. Na koniec dodajemy pozostałe  sypkie składniki. Gotowe ciasto przekładamy do rękawa cukierniczego i wyciskamy okrągłe ciasteczka (jak bezy czy biszkopty. Pieczemy około 12-15 minut w temp. ok. 180 stopniach. Odstawiam do przestudzenia.  

Porzeczki podlewamy wodą i wstawiam do rondla z grubym dnem. Gotujemy na małym ogniu. Następnie dodajemy pektynę  wymieszaną z cukrem ( ok. 2 łyżek) i redukujemy do uzyskania dosyć gęstej konsystencji. Gdy masa zacznie żelować zestawiamy z palnika. Ciasteczka smarujmy galaretką porzeczkową i sklejamy drugim ciasteczkiem. Przed podaniem oprószyłam je mąką kokosową. 
   


1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena