sobota, 30 września 2017

Humus z bobu i ciecierzycy

 

Znudziły wam się kanapki z serem czy wędliną? I dobrze. Mam dla Was coś pysznego, a zarazem bardzo zdrowego. Pyszny humus stworzony na bazie ciecierzycy, bobu i pieczonej papryki. Tą pyszną pastę możecie też wykorzystać jako dip do różnego rodzaju przekąsek. Smacznego


Humus z bobu i ciecierzycy  

 

2 szklanki ugotowanego bobu (u mnie Poltino)

1 puszka ciecierzycy (wodę z odsączenia  możecie wykorzystać do wegańskich wypieków)


do smaku młotkowany pieprz, sól

1 łyżeczka utartej w moździerzu czarnuszki

świeży/ suszony tymianek

3 łyżki oleju np. lnianego/ z czarnuszki/rzepakowego tłoczonego na zimno

1 upieczona papryka czerwona (ja wyskrobałam tylko miąższ, bez skórki)

szczypta papryki pikantnej


Ugotowany, przestudzony bób obieramy ze skórek. Wszystkie składniki ( oprócz przypraw, te dodajemy na koniec) przekładamy do wysokiego naczynia i za pomocą blendera miksujemy do ulubionej przez nas konsystencji. Doprawiamy do smaku przyprawami i ziołami. Gotową pastę przechowujemy w lodówce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena