sobota, 11 marca 2017

Rafaello jaglane- jagielnik kokosowy




Dziś mam dla Was słodycz po której zdecydowanie możecie mieć mniejsze poczucie winy niż po tradycyjnych wypiekach. Nie ma tu ani białego cukru ani mleka, chyba, że ktoś bardzo ma ochotę na jagielnik o bardziej mlecznym smaku, to  jak najbardziej może kaszę ugotować na mleku. Jeśli ktoś jeszcze bardziej chce odchudzić ten przepis może pominąć warstwę herbatniczków.


Jaglane a' la rafaello
 


 1 pełna szklanka kaszy jaglanej

 ok.2,5- 3 szklanki wody
cukier kokosowy do smaku

2 łyżki miodu

wiórki kokosowe (ok. 80 g)

150 ml śmietanki kokosowej

*herbatniki

*likier migdałowy





kaszę  kilkakrotnie przepłukujemy  wodą, i dopiero wtedy nastawiamy do gotowania, gotując tak długo aż będzie miękka. Następnie dodajemy śmietankę i około 3 łyżek wiórków i całość blendujemy. Dosładzamy według własnych preferencji. Gotową masę wykładamy na warstwę z herbatników ( u mnie standardowe herbatniki 3sztuki x 5
sztuk) i oprószamy obficie wiórkami. Jagielnik, odstawiamy w chłodne miejsce. Kroimy po kilku, kilkunastu godzinach,  gdy ciasto się schłodzi i stężeje.

5 komentarzy:

  1. Tak prosto, a jak efektownie, piękne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy21:12

    Ale cudo!i do tego można bezczelnie i bez grzechu zjeść dużą porcję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio szukam przepisów na desery bez pieczenia :) Bardzo się cieszę, bo mam w domu wszystkie składniki, więc bardzo chętnie wezmę się do pichcenia :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś robiłam, ale z innego przepisu i kompletnie mi nie wyszedł. Był bardzo mdły, a szkoda, bo taką miałam ochotę go zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Świetny przepis! Brakuje mi tylko herbatniczków do jego wykonania. Jutro się doopatrzę i na pewno skorzystam z Twojego przepisu!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena