sobota, 4 marca 2017

Torcik czekoladowo-buraczkowy z masą czekoladowo-twarogową

 

Dziś mam dla Was kolejny torcik z warzywną nutą. Do jego przygotowania wykorzystałam buraczki. Samo ciasto jest przyjemnie wilgotne, i o ciekawym aromacie.Całość dopełniają warstwy dżemu który przełamuje słodycz i masy przygotowane na bazie serka i czekolady.

Zaletą tych buraczków jest to, że łatwo się je dozuje, bo są zmrożone w małych brykiecikach, nie musimy więc stać z "toporkiem" i męczyć się jeśli potrzebujemy zużyć tylko części z mrożonki. 

Torcik czekoladowo-buraczkowy z masą czekoladowo-twarogową

 

100 g mąki pszennej

100 g drobnego cukru do wypieków

20 g kakao,

3/4 łyżeczki proszku do pieczenia

130 g  buraków tartych/ale nawet lepiej sięgnąć po purre  Poltino- podgrzałam wcześniej, zblendowałam  i wystudziłam)

2 jaj

120 oleju  rzepakowego/słonecznikowego

Suche składniki przesiewamy i mieszamy w jednym naczyniu. Mokre składniki miksujemy i dodajemy do nich sypką mieszankę i delikatnie mieszamy do połączenia. Ciasto wykładamy do tortownicy o śr. 18 cm.
Po upieczeniu i wystudzeniu  ciasto  kroimy na trzy krążki.


Nadzienie twarożkowe

250 ml serka delikatnego twarogowego

150 gram mlecznej i gorzkiej (po połowie) rozpuszczonej czekolady 

200 ml kremówki

1 łyżeczka ( z lekkim czubkiem)  żelatyny rozpuszczona we wrzątku

Kremówkę ubijamy na sztywno stopniowo dodając twarożek a następnie przestudzoną czekoladę. Na sam koniec wlewamy żelatynę i chwilę miksujemy. 



Każdy z blatów delikatnie nasączamy wiśniówką. Na dwa spodnie blaty wykładamy kolejno  dżem porzeczkowy oraz masę. Na wierzch wylewamy gęsty ganach 50 ml kremówki podgrzewamy i zalewamy około 120 gramów czekolady i mieszamy do połączenia.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena