czwartek, 2 marca 2017

Pączki z serkiem mascarpone

 
Co prawda  najbardziej gorący moment w roku na smażenie pączków dopiero co za nami, ale warto zanotować ten przepis i wykorzystać przy jakiejś okazji.  Ich ogromną zaletą jest to żę błyskawicznie się je robi, mają ciekawą strukturę, chociaż mówiąc obiektywnie pomimo, że nie jestem ogromną fanką pączków, to tradycyjne pączki, na drożdżach, te bardziej pracochłonne są  jak dla mnie duo lepsze.

 

 Pączki z serkiem mascarpone

250g serka mascarpone

1,5 szkl mąki tortowej

3 jajka

płaska łyżeczka proszku do pieczenia

 łyżka rumu (lub innego alkoholu)

1 łyżka cukru z wanilią

olej do głębokiego smażenia

cukier puder do posypania

 
Do naczynia przekładamy wszystkie składniki i dokładnie wymieszać łyżką/rózgą do uzyskania jednolitej masy. W garnku rozgrzewamy olej- ma być go tyle, aby pączki mogły spokojnie w nim pływać. Ciasto możemy wykładać łyżką np do lodów, albo wyciskać za pomocą worka cukierniczego. Ja wycięłam sobie z  pergaminu kilkucentymetrowe kwadraty i na nich formowałam pączki przypominające gniazdka- i przekładałam na rozgrzany tłuszcz-papierem do wierzchu i po chwili delikatnie go usuwałam a pączki bez problemu dalej się smażyły. Gdy nabiorą złotego koloru, przekładamy na ręczniki papierowe. Następnie przenosimy na talerz/paterę  i oprószamy  cukrem pudrem.

  Inspirację znalazłam tutaj

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena