środa, 2 listopada 2016

Francuskie trójkąciki z orzechami



Kiedyś podobne ciastka, ktoś z bliskich kupił w jakiejś cukierni na trasie. Posmakowały nam wszystkim, że spróbowałam je odtworzyć i teraz często goszczą w naszym domu. Ciasteczka są naprawdę smaczne i chyba nie odbiegają  za bardzo od oryginału, bo zawsze szybko znikają:) 
  

Ten przepis znajdziecie również w najnowszym wydaniu magazynu Aromat, który współtworzę wraz z innymi lubelskimi blogerkami kulinarnymi.


Francuskie trójkąty z orzechami


1 płat ciasta francuskiego
Kilka łyżek gęstych powideł
Masa orzechowa:
2 łyżki miodu prawdziwego
1 łyżka cukru
2-3 łyżki masła
Szklanka (z czubkiem) drobno posiekanych orzechów

Do garnka z grubym dnem przekładamy masło, cukier i miód i orzechy całość ogrzewamy tak długo, aż masa delikatnie się skarmelizuje.

Ciasto dzielimy na dwie części. Na pierwszą wykładamy powidła i przykrywamy drugim blatem. Na wierzch wykładamy delikatnie przestudzoną masę orzechową. Otrzymaną porcję ciasta dzielimy na 2-3 pasy, a następnie na trójkąty. Gotowe ciastka wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190-200 stopni na ok 15 minut, do uzyskania złocistej barwy.

3 komentarze:

  1. Gocha11:16

    Na takie trójkąciki to ja zawsze chętna

    OdpowiedzUsuń
  2. Agata G.13:11

    Wyglądają bardzo pysznie.bede tu zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy00:05

    Lubię wszystkie trójkąciki. Te również ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena