wtorek, 1 lipca 2014

Domowy napój cytrynowo-miętowy

W upalne dni nic nie chłodzi lepiej niż szklanka czegoś dobrego do picia. Kupnych napojów, oranżad itp. nie lubię i nie piję za to uwielbiam robić takie domowe napoje. Ostatnio- może ma to jakiś związek z ciążą:) notorycznie robię ten napój. Mięta, melisa, cytryna i miód i mogę tak na okrągło:))


Domowy napój miętowo-cytrynowy




Proporcje na ok. 1 litr
kilka listków świeżej melisy
kilka gałązek świeżej mięty
200 ml ciepłej wody (ok 60-70 stopni)
miód do smaku u mnie czubata łyżka
woda niegazowana/gazowana
kostki lodu
sok wyciśnięty z dwóch cytryn
Oczyszczone listki zalewamy ciepłą wodą i dodajemy miód-całość pozostawiamy na ok. 15-20 minut aby zioła wydały jak najwięcej aromatu- możemy je lekko ugnieść łyżką. Następnie do przestudzonego naparu dodajemy sok z cytryny, wodę oraz lód. Całość mieszamy.
 
Napar możemy odcedzić, i zalać tylko otrzymany płyn wodą i wrzucić kilka świeżych listków.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena