czwartek, 31 sierpnia 2017

Deser tiramisu pierniczkowe




 Lubicie pierniczki? Ja uwielbiam! Już nie mogę doczekać się tego zapachu unoszącego się w  trakcie pieczenia bożonarodzeniowych słodkości. Dobrze, że w takich kryzysowych sytuacjach, można zaspokoić swój głód  i słodką piernikową pokusę dostępnymi na sklepowej półce pierniczkami rodem z kolebki tego tradycyjnego wypieku a więc z Torunia. 

Przy okazji   konkursu na stronie organizatora #przepisnakopernik Znalezione obrazy dla zapytania kopernik logo
 postanowiłam połączyć smaki które uwielbiam, i tak powstała piernikowa wariacja na temat tiramisu.. To szybki i bardzo efektowny deser. W wersji dla dorosłych możecie zaszaleć i do espresso dodać odrobinę alkoholu- np. jakiegoś likieru kawowego czy amaretto.

Deser tiramisu  pierniczkowe

8 pierniczków Katarzynki Kopernik

200 ml kremówki

150 gram mascarpone

100-150 ml naparu z espresso

Listki Waflowe Kopernik do dekoracji


Kremówkę ubijamy z mascarpone na puszystą masę. Dodajemy 2-3 starte pierniczki. Całość mieszamy.Układamy w szklaneczkach na zmianę krem pierniczkowy oraz pozostałe  kawałki pierniczków nasączone kawą. Całość oprószamy pierniczkami i dekorujemy Listkami waflowymi Kopernik.


Deser najlepiej smakuje schłodzony kiedy wszystkie smaki przegryzą się. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena