środa, 30 sierpnia 2017

Zupa krem z zielonego groszku


 Niestety coraz częściej wieczory robią się chłodniejsze, nie brakuje również takich dni, dlatego czas pomyśleć o czymś, co rozgrzeje nasze brzuszki w chłodniejsze dni. Przygotowałam dla Was pyszną zupę krem z zielonego groszku, wzbogaconą aromatem bazylii i limonki. Możecie do niej podać kawałeczki łososia wędzonego, albo chipsy z bekonu/boczku grzanki przygotowane z bułki czy też podać z bardzo popularnym zestawieniem jakim jest groszek ptysiowy.


Krem z zielonego groszku

1 opakowanie 400 g groszku mrożonego Poltino

120 ml śmietany kremówki

700 ml bulionu (drobiowego/warzywnego)

1 łyżeczka masła

1 szalotka (większa)

bazylia kilka gałązek

sok z limonki- około 1 łyżeczki

skórka z 1/2 otartej limonki

sól i pieprz do smaku

Dodatkowo:

około 2-3  kromek pieczywa tostowego/groszku ptysiowego 

1 łyżeczka oleju ( może być smakowy np. z czosnkiem, ziołami, czy papryczką chili)

  W garnku z grubym dnem rozpuszczamy masło a następnie dodajemy drobno posiekaną szalotkę. Całość podsmażamy do miękkości. Następnie dodajemy groszek i bulion i całość gotujemy aż groszek będzie odpowiednio, przyjemnie miękki. Całość blendujemy (kilka łyżek 2-3 odłożyłam do dekoracji). Pod koniec dodajemy cienką strużką śmietankę (można ją wcześniej zahartować= dodajemy do niej odrobinę gorącego płynu, mieszamy i tak wymieszaną dodajemy do zupy), posiekaną bazylię, limonkę i przyprawy i całość ponownie blendujemy.

Kromki chleba kroimy w drobną kosteczkę. Na patelnię z nieprzywierającą powłoką wylewamy odrobinę oleju, rozgrzewamy i wrzucamy kromki pieczywa.Podsmażamy na złoty kolor i podajemy z naszą pyszną zupą .

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena