sobota, 19 sierpnia 2017

Chłodnik wiśniowy






Lato jeszcze trwa i bardzo się z tego cieszę! Miejmy nadzieję, że pięknych i słonecznych dni nie będzie nam jeszcze długo brakować. Wraz z mijającym latem, niestety kończy się i sezon na niektóre rodzime produkty, dlatego do przygotowania tego chłodnika wykorzystałam mrożone owoce.

 Chłodnik wiśniowy 

 

400 g wiśni Poltino  

150 ml wody 

1-2 łyżki miodu/ cukru muscovado do smaku  

400 ml jogurtu naturalnego/kefiru

gwiazdka anyżu (można pominąć)

Dodatkowo:

kilka kostek czekolady 

ok 100 gram makaronu kokardki (małe)

 Wiśnie przekładamy do garnka z wodą, anyżem  i miodem/ cukrem i zagotowujemy na wolnym ogniu i chwilkę gotujemy (1-2 minuty).Odstawiamy do całkowitego  przestudzenia.
Po tym czasie, wiśnie łączymy z jogurtem i dokładnie miksujemy blenderem. Jeśli wolicie bardziej słodko, możecie dosłodzić miodem czy cukrem. Podajemy mocno schłodzone u mnie z makaronem kokardkami. Dekorujemy startą czekoladą.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena