wtorek, 7 czerwca 2016

Murzynek Magdaleny



Dziś mam dla Was przepis na pyszne i banalnie proste w wykonaniu ciasto. Przepis mam od mojej siostry Magdy, której ten wypiek wychodzi bajkowo. 

Murzynek Magdaleny






2 szklanki mąki pszennej
1 i 1/2 szklanki mleka,
125g masła
1/2 szklanki cukru,
2 łyżki cukru waniliowego
łyżeczka cynamonu,
płaska łyżeczka sody oczyszczonej,
1 jajko
2 łyżki kakao
1/3 łyżeczki przyprawy do piernika
szczypta soli
3 łyżki powideł śliwkowych
polewa:

1 tabliczka czekolady+ 2 łyżki kremówki- ogrzewam do rozpoczęcia wrzenia
3 łyżki mielonych orzechów


Do garnka przekładamy mleko,cukier, masło, kakao oraz przyprawy i doprowadzamy do wrzenia i odstawiamy do przestudzenia. Następnie dodajemy przesianą mąkę, sodę powidła śliwkowe, żółtko i chwilę miksujemy. Na końcu dodajemy pianę ubitą  z 1 białka i delikatnie mieszamy łyżką. Tak przygotowane ciasto wylewamy do blaszki (np keksówki, albo małej kwadratowej) wyłożonej papierem  lub wysmarowanej tłuszczem i oprószonej bułką tartą. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy ok 50 minut. 
Przestudzone ciasto  dekorujemy rozpuszczoną czekoladą połączoną z kremówką. 

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena