środa, 20 maja 2015

Szybki sernik na herbatnikach


Dziś mam coś dla fanów sernika,a zwłaszcza dla tych którzy chcieliby cieszyć się jego  smakiem szybciej. Wszystko co musimy zrobić to rozłożyć w blaszce herbatniki,wyłożyć przygotowaną wcześniej masę serową, którą też robi się całkiem szybko upiec i zajadać się gotowym ciastem. Prawda, że proste? A więc do dzieła:)


Szybki sernik na herbatnikach


Składniki na dużą blachę:

1 duża paczka herbatników  

Ser:

1 kg  sera 2-3 krotnie mielonego

250 gram masła

6 jaj średniej wielkości

40 gram (1 opakowanie) proszku budyniowego waniliowego/śmietankowego

1  łyżka mąki pszennej

3/4 szklanki cukru  

2-3 łyżki cukru waniliowego

kilka kropel ulubionego olejku- np. pomarańczowego/śmietankowego


Do misy robota przekładamy masło które ucieramy na puszystą masę, następnie dodajemy żółtka wraz z cukrami i miksujemy. Jako kolejne dodajemy ser oraz przesianą mąkę i proszek budyniowy, całość miksujemy. Na koniec,  stopniowo dodajemy ubitą pianę, lejek i całość delikatnie mieszamy. Gdyby masa serowa okazała się mało słodka-dosładzamy do smaku. Gotową masą serową wykładamy na warstwę z herbatnikami i tak przygotowane ciasto wstawiamy na około 60 minut do piekarnika nagrzanego do ok.170 stopni.


*Po przestudzeniu na wierzch można wylać np. rozpuszczoną czekoladę.

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena