poniedziałek, 11 maja 2015

Szybka babka czekoladowo-bananowa

Witam wszystkich po długiej (niestety czasem tak bywa) przerwie. Za oknem zielono, trochę zimno jak nie na tą  porę roku dobrze, że chociaż w sercach maj:)
Dziś podsyłam Wam przepis na bardzo aromatyczna, szybką do wykonania babkę czekoladowo-bananową. Dzięki dodatkowi banana, długo zachowuje świeżość i jest mięciutka. Szczerze polecam:)



Babka czekoladowo-bananowa 

1 1/4 szklanki mąki tortowej

125 g  miękkiego masła

1/2 szklanki cukru

2 jajka

1 mały banan, mocno dojrzały 

2-3 łyżki ciemnego kakao

3/4 łyżeczki proszku do pieczenia

1 opakowanie dużego budyniu śmietankowego  (na 3/4 l mleka, lub 3 łyżki mąki ziemniaczanej

  3 łyżki mleka

aromat  rumowy/arakowy(do smaku)

Do dekoracji:

czekolada gorzka 40 gram + 10 gram czekolady białej

Wszystkie składniki powinny mieć zbliżoną temperaturę pokojową.

Mąkę przesiewamy z proszkiem i proszkiem budyniowym. Miękkie masło przekładamy do wysokiej misy i miksujemy razem z cukrem na puch.
 

 Następnie dodajemy po jednym jajku oraz purre przygotowane z rozdrobnionego banana połączonego z dodatkiem mleka i dalej miksujemy, dodając naprzemiennie suche składniki. Pod koniec dodajemy olejek i delikatnie mieszamy. 

 Do wysmarowanej masłem i oprószoną bułką tartą małej formy na babkę  przekładamy ciasto i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni C na ok. 40-45 min, (pierwsze 30 minut piekłam na opcji pieczenia od dołu przestawiając pod koniec na opcje góra-dół). Drewnianym patyczkiem sprawdzamy czy babka jest gotowa- patyczek po wyjęciu z ciasta ma być suchy, co wskazuje na to, że ciasto jest gotowe. Po lekkim przestudzeniu, delikatnie wyciągamy babkę bananowo-czekoladową, a po całkowitym wystudzeniu dekorujemy rozpuszczonymi w kąpieli wodnej czekoladami.

 *Zamiast upieczenia w formie babki, możemy z tego ciasta powodzeniem upiec muffinki.

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena